ПРО НАС

ХТО МИ?

«РУХ ЗА РЕФОРМИ» — це кияни, які вимагають змін. Ми хочемо жити без корупції. Нам набридло чиновницьке свавілля, продажні судді й міліція. Упродовж року ми чекали від нової влади реальних справ, але замість обіцяних реформ отримали зростання цін і безробіття, розгул злочинності і повну байдужість новообраних очільників до міських проблем. Нам некомфортно жити в рідному Києві. Ми втомилися чекати. Тому ми створили політичну партію «РУХ ЗА РЕФОРМИ» – економічну опозицію, яка готова запропонувати пакет необхідних реформ. Ми поламаємо стару корупційну систему, яка вбиває наше місто. Не кияни для влади, а влада для киян!

ЩО МИ ПРОПОНУЄМО:

«РУХ ЗА РЕФОРМИ» допоможе людям, яких держава кинула віч на віч із кризою. Ми створимо адаптивні інструменти для зниження кризових проявів.

«РУХ ЗА РЕФОРМИ» пропонує антикризовий пакет реформ, які скоротять корупцію, розв’яжуть інфраструктурні проблеми, зупинять падіння економіки.

«РУХ ЗА РЕФОРМИ» за економічний прагматизм. Ми хочемо мінімізувати втручання в економіку. У першу чергу, це потрібно зробити за рахунок скорочення чиновників, які є ланками корупційного механізму.

«РУХ ЗА РЕФОРМИ» за якісне ЖКГ. У Києві понад 500 комунальних підприємств, які повинні обслуговувати всі сфери і потреби городян, але вони з цими функціями не справляються. Ми хочемо ліквідувати монополії в комунальному секторі й дати киянам право самим вибирати, кому і скільки платити за комунальні послуги.

«РУХ ЗА РЕФОРМИ» за чесну відкриту економіку. Кожен житель міста повинен знати, на що витрачаються бюджетні, тобто наші з вами, гроші. Ми будемо боротися за формування в місті комфортного бізнес-середовища та привабливого інвестиційного клімату.

Нинішня влада не займається системними реформами. Вона не робить Україну ефективною державою. Вона не робить ефективними органи місцевого самоврядування. Ми готові реформувати систему. Ми «РУХ ЗА РЕФОРМИ»!!

ЧОМУ МИ?

МУНИЦИПАЛЬНА РЕВОЛЮЦІЯ.КОМФОРТНЕ МІСТО.

Наше чудове місто на межі катастрофи. Земля розкрадається, дороги руйнуються, тарифи зростають, житловий фонд знаходиться у жалюгідному становищі, а комунальні підприємства продовжують бути основним джерелом корупції. Незважаючи на гучні обіцянки нинішньої влади, жити в місті комфортніше не стало.

Досить злодійств, балачок і безкарності! Київ заслуговує бути красивою європейською столицею. І для цього є всі засоби. Бюджет Києва на 2015 рік — більше 22 мільярдів гривень. Левову частку цих грошей, як завжди, розтягнуть по шматочках збиткові комунальні підприємства. Постійні перевірки та непомірний фіскальний тиск не дадуть розвиватися малому і середньому бізнесу. Якщо ми терміново не поміняємо систему, Київ продовжить стрімке падіння в прірву ...

Партія «РУХ ЗА РЕФОРМИ» стане локомотивом реформа- торських процесів у місті. Ми знаємо, як зробити Київ комфортним для життя і процвітаючим, як наповнити бюджет і залучити інвестиції, як допомогти бізнесу рости і розвиватися. Ми вважаємо, що в своїй реформаторській діяльності необхідно бути більш прогресивними, ніж європейські міста, з яких ми беремо приклад. У нас немає часу на косметичні перетворення. Ми любимо Київ і хочемо зробити його кращим. І ми знаємо, як це зробити в найкоротший термін. Головне, щоб нинішня влада перестала заважати працювати.

З вашою допомогою ми можемо зробити більше!

Зробимо Київ комфортним разом!

1. ФУНДАМЕНТ МАЙБУТНЬОГО

Продуманий Генеральний план. Зрозумілий кошторис. Гармонійний розвиток міста.

Генеральний план міста — це документ, в якому йдеться про те, яким має стати це саме місто через кілька років. А добре і ретельно продуманий Генеральний план — це гарантія гармонійного розвитку міста, збереження його самобутності, створення умов для комфортного життя, залучення інвестицій. Врешт-решт — це запорука успіху міста!

Після затвердження Генерального плану всі рішення, де розміщувати будинки, дитячі садки, промислові підприємства і спортивні школи, будувати мости і влаштовувати парки, повинні ухвалюватися тільки відповідно до нього. Якщо берег річки, де росте ліс і гуляють мами з колясками, раптом перетворюється на територію забудови, виникає об’єктивне запитання: «Невже хтось вправі змінювати Генплан заради своїх інтересів?»

Cьогоднішня ситуація

Із Генеральним планом Києва справи більш ніж дивні. Начебто у міста вже був Генплан, розроблений до 2020 року. Ніхто не знає, як саме ним керувалися, що виконано, скільки грошей витрачено. Відомо тільки, що було присвоєно понад 3 тис. га землі, яка належить громаді Києва.

Нинішня влада вже витратила 25 мільйонів бюджетних грошей на розробку нового «Генерального плану–2025» або, як його все частіше називають, «злочинного плану Черновецького—Попова—Кличка», який нарешті узаконить усе, що було вкрадено попередньою владою. У столиці вже існують десятки об’єктів, не передбачених Генеральним планом від 2002 року. А в «Генплані–2025» землі, на яких вони розташовані, фігурують вже з іншим призначенням. Новий Генплан — це такий самий міф, як і нова влада!

Що пропонуємо ми

  • Проведення інвентаризації земель Києва — розслідування всіх незаконних землевідведень і повернення вкрадених у нас із вами територій.
  • Проведення аудиту нинішнього Генерального плану — вимагаємо детального звіту про витрачені кошти.
  • Розширення і недоторканність зелених зон.
  • Мораторій на нові забудови в історичному центрі столиці.
  • Прозорі та зрозумілі характеристики майбутнього Києва, чіткий кошторис.
  • Вичерпний перелік технічних вимог до компаній-забудовників. Зрозумілий порядок отримання дозволів у максимально короткий термін. Вплив міської влади на зменшення вартості нового житла в столиці.
  • Створення ефективного захисту киян від забудовників-аферистів, обов’язкова юридична допомога та страхування інвесторів.
  • Запровадження регулярних відкритих слухань по Генеральному плану за участі активістів, екологів, молодих архітекторів, фахівців із муніципальних питань.
  • Внесення будь-яких змін тільки за згодою громади Києва.

Що ми отримаємо

  • Чітке розмежування землі.
  • Відміна погоджень на будівництво — все є в онлайні — унеможливлення отримання хабарів.
  • Прозорі та зрозумілі умови для інвесторів.
  • Захист від повторення афер на кшталт «Еліти-Центр».
  • Зменшення вартості квадратного метра нового житла за рахунок контролю за наданням дозволів, ліквідації системи відкатів міським чиновникам.

2. ЗРУЧНИЙ УРЯД

Успішне місто. Легкість ведення бізнесу. Скорочення дозвільних функцій. Адміністративні послуги — через Інтернет.

Ефективне управління містом — це запорука його успішного функціонування. Це викорінення чиновницької корупції, це легкість ведення бізнесу, це грамотне наповнення бюджету.

Кількість дозвільних документів має бути зведена до мінімуму, а час на їх отримання становитиме не більше години. У США свій бізнес взагалі можна зареєструвати через Інтернет, а в Польщі податкові пільги для нового бізнесу можуть бути видані на строк до 10 років. У Швеції для реєстрації підприємства необхідно пройти три процедури в цілому за 16 днів і отримати дозвіл без ходіння по незліченних інстанціях.

Cьогоднішня ситуація

Місто — це складний комплексний організм. Він розвивається, споживає, платить податки, хворіє. Він може деградувати і еволюціонувати. Київ хворий. І хвороба ця — чиновницький апарат, що розрісся. Каста чиновників формувалася в ньому протягом 25 років, це стало видом бізнесу. Чиновник середнього рангу заробляє в 10 разів більше, ніж його офіційна зарплатня, має престижні автомобілі та розкішні будинки.

Корупція та адміністративні бар’єри шкодять інвестиційному клімату.

Необхідність отримання величезної кількості дозвільних документів і залежність від чиновників підштовхує бізнес до корупційних методів розв’язання своїх проблем і, звичайно, мотивує чиновника до використання свого службового становища.

Кожна нова влада останні 25 років обіцяє скоротити і кількість чиновників, і дозвільні функції, якими вони наділені. Кожна нова влада обіцяє створення сприятливих умов для бізнесу. На жаль, все закінчується лише обіцянками...

Що пропонуємо ми

  • Різке скорочення контрольних, розподільчих і дозвільних функцій бюрократії і передача їх частини громадським організаціям підприємців і споживачів.
  • Перехід від дозвільної моделі регулювання будь-якої діяльності (радянського зразка, де повноваження чиновника майже необмежені) до позавідомчо-контрольної (коли більшість дозволів видається за принципом «мовчазної» згоди, а контролюючі функції чиновників чітко і вичерпно визначені в законодавстві). У разі переходу на таку модель підприємець особисто відповідає за все, що він робить. І замість подвійного контролю — і за діями чиновника, і за тим, що створює підприємець, — контроль здійснюється за діями підприємця, за тим, щоб він не виходив за рамки правового поля.
  • Уряд повинен стати «зручним» для громадян. Для досягнення цього необхідне введення електронного урядування та перехід до надання адміністративних послуг скрізь, де це можливо, за принципом «єдиного вікна».
  • Управління містом в режимі онлайн. В епоху інформаційних технологій зібрати на одному Інтернет-ресурсі всі думки городян про те, яким вони хочуть бачити своє місто, набагато простіше, зручніше і дешевше, ніж проводити повномасштабне соціологічне опитування. Це елементарна економія коштів і людських ресурсів.

Що ми отримаємо

  • Швидкий зв’язок з владою для вирішення нагальних проблем киян.
  • Мінімум дозвільних функцій чиновників.
  • Зручні умови ведення бізнесу.
  • Збільшення робочих місць завдяки розвиткові малого та середнього бізнесу.
  • Зростання надходжень до бюджету міста, збільшення соціальних виплат киянам по муніципальних програмах.

3. ПРОСТІР РУХУ

Будування якісних доріг. Незалежна система контролю. Подолання корупції

Дороги — невід’ємна частина сьогоднішньої інфраструктури міста. Для когоcь пересування дорогами — насолода швидкою комфортною їздою, для когось — проблема і багатогодинна тряска з пробками на вузькій проїзній частині.

Ще давні римляни знали, що якість доріг — це прямий шлях до процвітання держави. Якісні дороги життєво необхідні для розвитку наших міст і сіл. Вони важливі для безпеки дорожнього руху. А ще — це економія палива, часу, та й хорошими дорогами просто приємніше їздити. А отже, у водіїв завжди буде гарний настрій.

Cьогоднішня ситуація

У Києві 1600 км доріг, 90% яких потребують ремонту, деякі останній раз ремонтувалися ще 50—60 років тому.

Сьогодні дороги Києва перебувають у такому жахливому критичному стані, якого ніколи не було. Таке враження, що ними просто припинили займатися. Взагалі.

КП «Київавтодор» продовжує «освоювати» гроші. Дивіденди міста від роботи комунальних підприємств, що входять до КП «Київавтодор», становлять аж 1,5% від їх чистого прибутку. Але ж ці підприємства здійснюють у Києві ремонт дорожнього покриття, тротуарів, внутрішньоквартальних проїздів, облаштовують покриття із щебеню, асфальтобетону і фігурних елементів мощення, надають послуги з роботи дорожньо-будівельної техніки та багато-багато іншого.

Жахливий стан дорожнього покриття в Києві неодноразово ставав загрозою для життя водіїв, пасажирів і пішоходів, причиною дорожніх пробок і аварійних ситуацій.

Що пропонуємо ми

  • Розробити програму реконструкції усіх доріг у місті на наступні п’ять років.
  • Провести розслідування розкрадання бюджетних коштів КП «Київавтодор», щоб ці схеми більше ніколи не повторювалися.
  • Залишити за КП «Укравтодор» виключно функцію замовника робіт.
  • Впровадити незалежну систему контролю за якістю доріг.

Що ми отримаємо

  • Якісні дороги в усьому місті вже через 5 років.
  • Унеможливлення корупційної складової у діяльності КП «Київавтодор».
  • Економія пального, збереження автомобілів від поламок, пов’язаних зі станом дорожнього покриття.
  • Покращення транспортного сполучення.

4. ЗАХИЩЕНЕ ЖИТТЯ

Соціальний захист. Житло для молоді. Медичне страхування. Адресна допомога тим, хто цього потребує.

Кожен громадянин, згідно до Конституції, має право на соціальний захист, що включає право на забезпечення його в разі втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від нього обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Кожен має право на житло. Держава створює умови, за яких громадянин має змогу побудувати житло, придбати його у власність або взяти в оренду. Громадянам, які потребують соціального захисту, житло надається державою та органами місцевого самоврядування безоплатно або за доступну для них плату.

Кожен має право на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичну страховку. Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров’я медична допомога надається безоплатно, наявна система таких закладів не може бути скорочена.

Про це мовиться в Конституції України, Основному Законі нашої держави, про зміст якого багато народних обранців і державні чиновники давно забули.

Cьогоднішня ситуація

Заявлений урядом України «режим суворої економії» обрізав державне фінансування десятка діючих соціальних програм.

Як також у сфері будівництва доступного соціального житла — державної програми «Доступне житло 70/30». Про ціни на житло у Києві та доступність його для молоді та інших соціально незахищених верств населення можна навіть не згадувати.

Водночас частка безкоштовної медицини в системі охорони здоров’я все більше скорочується з кожним днем. Вартість ліків із тією самою швидкістю зростає. Навіть досить прості медичні обстеження і хірургічні операції досяжні все меншій кількості людей. У складніших випадках обстеження та оперативне лікування можуть дозволити собі тільки дуже забезпечені люди.

Державні органи, уповноважені на регулювання та контроль за житловим будівництвом і охороною здоров’я, котрий рік безуспішно борються з корупцією.

Що пропонуємо ми

  • Провести аналіз наявних соціальних програм.
  • Відновити роботу соціальних програм, що діяли раніше, розробити і ввести в дію нові, ефективні й запотребовані для найбільш незахищених верств населення.
  • Вибудувати функціональну систему муніципальної медицини.
  • Розробити та ввести в дію обов’язковий перелік безкоштовних медичних послуг для комерційних лікувальних установ.
  • Вибудувати доступну і працюючу систему добровільного медичного страхування.
  • Впровадити адресну допомогу у вигляді страхових полісів для найменш забезпечених киян.
  • Знищити корупційні схеми в будівництві та охороні здоров’я.
  • Перетворити корупційні складові, закладені у вартості житла і медичних послуг, в офіційні соціально спрямовані бюджетні платежі.
  • Залучити інвесторів у будівельну сферу та сферу охорони здоров’я.

Що ми отримаємо

  • Якісна медицина для всіх верств населення.
  • Поступове забезпечення житлом молодих сімей.
  • Реальна можливість платити столичну надбавку.

5. ЧЕСНА ЗЕМЛЯ

Муніципальні земельні аукціони. Відкритий кадастр. Прозорість для інвесторів.

Земельний аукціон — це надання землі під житлову та комерційну забудову на умовах конкурсу. Попит на земельні ділянки в столиці дуже високий і стабільний. Тільки проведення муніципальних аукціонів допоможе раціонально використовувати земельні ресурси Києва та наповнювати міський бюджет. При цьому земля повинна продаватися з уже визначеним цільовим призначенням, яке відповідає стратегії розвитку міста — його Генеральному плану.

Cьогоднішня ситуація

Торік після шестирічної перерви в місті відновилося проведення земельних аукціонів. Тоді столична влада виставила на торги неліквідні ділянки і проігнорувала рекламу. Виникає враження, що місто не ставило перед собою мету дійсно продати ділянки. Навряд чи на запропоновані лоти знайшовся б покупець, навіть якби вони були виставлені за цінами нижче ринкових. Подібне практикувалося і раніше — на аукціони потрапляли в основному неліквідні ділянки, а найпривабливіші наділи резервували за собою компанії, наближені до влади.

Зараз місцева влада взагалі не може передавати землю під забудову у власність або оренду — детальні плани територій розроблені тільки для 2% київських земель. Земельні аукціони не проводяться, оскільки без пакету необхідних документів на землю, головні з яких — ті самі детальні плани територій і плани зонування, в аукціонах просто немає сенсу — девелопер все одно не зможе розпочати будівельні роботи. Процес передачі землі під будівництво зупинився.

Що пропонуємо ми

  • Загальнодоступний земельний кадастр; переліки ділянок, які виставлять на аукціон.
  • Замовником розробки детального плану території повинно виступати місто в особі Київради з одного боку і девелопера — з іншого.
  • Фінансування розробки детальних планів територій за рахунок власників або орендарів земельних наділів. Вигода для міста очевидна — з часом Київрада отримає детальний план території якщо не для всіх, то для більшої частини київських земель, при цьому не витративши бюджетних коштів.
  • Маючи розроблений за свої кошти детальний план територій, девелопер практично гарантовано отримає потрібний земельний наділ, а значить, інвестори не боятимуться «кидалова» з боку влади.

Що ми отримаємо

  • Унеможливлення тіньового землевідведення.
  • Наповнення міського бюджету за рахунок продажу землі через аукціон.
  • Залучення інвестицій.

6. ПОБУТОВИЙ ПРОРИВ

Приватизація збиткових комунальних підпри- ємств. Конкуренція у ЖКГ. Розвиток ОСББ

Давайте спробуємо розібратися, що таке комунальне підприємство. Засновниками КП є відповідні ради, що складаються з депутатів — повноважних представників населення даної території. Таким чином, можна вибудувати таку логіку міркувань: громада (через депутатів) засновує комунальне підприємство з метою розв’язати ту чи іншу проблему — надання житлово-комунальних послуг, виробництво/реалізація дешевого хліба або медикаментів, будівництво доріг, висадка дерев та ін. Громада ж платить за розв’язання проблем, тим самим наповнюючи бюджет міста.

Cьогоднішня ситуація

У всьому цивілізованому світі в сфері обслуговування житла, будівництва доріг і багатьох інших сферах, де ми ніяк не можемо позбутися монополії комунальних підприємств, давно працюють приватні фірми. Відповідно, ціни на послуги можуть варіюватися залежно від тарифів компаній. Виникають умови для конкуренції. Взаємодія між споживачем та комунальними службами є простою і доступною. Питання розв’язуються швидко і якісно. У будь-який час доби. Не тільки по телефону, але і через Інтернет.

Крім цього, приватні фірми платять податки і наповнюють скарбницю міста. У підсумку всі задоволені — споживачі, приватні компанії і місто.

Ситуація з ЖКГ у Києві просто плачевна. Тарифи злетіли до небес, альтернатив немає, державні монополісти-олігархи гребуть гроші лопатою, корупційні схеми в комунальних підприємствах досягли колосального розмаху, доріг немає. Та що говорити, адже примудрилися вкрасти гроші навіть на каштанах!

Сума збитків усіх збиткових комунальних підприємств столиці, які напряму підпорядковуються мерії і особисто меру, становить 451 млн. грн., тоді як прибутки склали лише 30 млн. грн.

Загальний результат від діяльності всіх 408 комунальних підприємств за перший квартал 2015 року становить 420,7 млн. грн. збитків, що на 42% більше від збитків першого кварталу 2014 року!
Чому підприємства, які могли б приносити дохід місту, сидять на дотаціях за наші з вами гроші, не розв’язуючи при цьому наших проблем?

Що пропонуємо ми

  • Приватизувати більшість комунальних підприємств, які є збитковими, передати їх завдання приватним фірмам.
  • На місцевому рівні регулювати дотримання стандартів якості, створити незалежні служби господарського аудиту.
  • Забезпечити контроль над природними монополіями (газ, електроенергія).
  • Провести реальне об’єднання громадян в ОСББ.

Що ми отримаємо

  • Прості та зрозумілі тарифи.
  • Гідна якість надання послуг.
  • Розвиток приватного сектору економіки.
  • Збільшення робочих місць.
  • Додаткові надходження до міського бюджету.

7. ВІЛЬНІ ДОРОГИ

Впорядковані парковки. Пріоритетність пішохо- дів. Розвиток велосипедної інфраструктури. Зменшення заторів.

Починаючи з 60-х років минулого століття, більшість європейських міст дійшли висновку, що їхні колись живі площі й бульвари перетворилися на суцільні автостоянки. У підсумку, в останні десятиліття переважна більшість європейських міст прийшла до зміни політики у сфері парковок. Європейські громадяни втомилися від того, що місця громадського користування — тротуари, сквери та парки — зайняті величезною кількістю автомобілів.

Кожен автомобіль, по суті, починає і закінчує свій рух на автостоянці, а значить, правила, що регулюють стоянки, є одним із кращих способів регулювання використання автомобілів.

Європейські міста давно ведуть перед порівняно з іншими країнами світу в питанні призначення раціональних цін за вуличне паркування, в результаті чого завжди залишається оптимальна кількість незайнятих місць і водієві немає потреби навертати незліченну кількість кіл у пошуках вільного місця. У Києві, на жаль, далі розмов справа не йде.

Cьогоднішня ситуація

Київ за кількістю автомобілів наздогнав Європу, він задихається без необхідної кількості паркувальних місць. Автомобілі паркують буквально скрізь — на дорогах, тротуарах, у скверах, навіть на дитячих майданчиках! Пішоходи не можуть пройти, автомобілісти не можуть проїхати, смуга руху громадського транспорту зайнята припаркованими машинами, про комфортне пересування на велосипеді мова не йде взагалі. А ще — це потужний удар по екології міста!

Місця на парковках коштують дорого, але, як завжди, через злодійство і корупційні схеми бюджет Києва щороку недоотримує мільйони гривень. Система перехоплюючих парковок відсутня в принципі, як і велосипедна інфраструктура.

Не потрібно винаходити колесо, щоб виправити ситуацію. Адже існує колосальний світовий досвід. Успішний досвід.

Що пропонуємо ми

  • Створити систему багаторівневих і перехоплюючих парковок.
  • В центрі міста на перехрестях встановити електронні табло з інформацією про кількість вільних паркомісць у кварталі та їхнє розташування.
  • Зобов’язати забудовників будувати будинки з достатньою кількістю паркомісць.
  • Встановити паркомати, підключити можливість електронної оплати, прибрати паркувальників із вулиць міста.
  • Доопрацювати систему стягнення штрафів.
  • Розвивати велосипедну інфраструктуру — доріжки і точки прокату, створити кілька пішохідних зон у центрі Києва.
  • Збільшити пропозицію і поліпшити якість послуг громадського транспорту.

Що ми отримаємо

  • Пріоритетність пішоходів перед водіями. Особливо у центрі міста.
  • Вільні смуги руху міського транспорту.
  • Величезні надходження в бюджет міста завдяки системі автоматичної сплати за паркування.

8. ОХАЙНЕ МІСТО

Чисті та зручні ринки. Скорочення кількості МАФів. Упорядкована система роздрібної торгівлі.

Роздрібна торгівля поєднує інтереси продавця в отриманні доходів і потреби покупця в отриманні якісних товарів і послуг. Упорядкована система роздрібної торгівлі в першу чергу спрямована на захист інтересів споживача, забезпечення якості реалізованих харчових продуктів та дотримання санітарно-гігієнічних норм при зберіганні та реалізації продуктів.

Сучасна система роздрібної торгівлі має кілька форматів, розрахованих на покупців із різним рівнем доходів. Найбільший асортимент пропонують супермаркети, гіпермаркети і склади- магазини. Більш орієнтовані на потреби конкретних покупців магазини, побудовані в житлових мікрорайонах у форматі «магазину біля дому» та дискаунтери.

Cьогоднішня ситуація

Середньостатистична київська сім’я витрачає на харчування від 40 до 60 відсотків сімейного бюджету. Дві третини цих покупок здійснюються в добре розвиненій у столиці системі супер- і гіпермаркетів. Решта продуктів купуються в невеликих магазинах, на лотках і стихійних ринках. Покупців приваблює близькість до житла та принадні ціни. При цьому конкурентоспроможність товарів на стихійних ринках і незаконних торгових точках досягається за рахунок покупців. Продукти там часто низької якості, не мають сертифікатів, зберігаються у випадкових місцях, продаються із землі або з брудних імпровізованих прилавків. Тара, ваги, лотки, торговельні місця не проходять санітарної обробки. Продавці не проходять елементарного медогляду.

Влада Києва десятиліттями веде затяжну війну зі стихійними ринками, незаконно встановленими кіосками та МАФами. Заборонні й каральні заходи видимих результатів не дають. Розігнані ряди вуличних торговців уже через кілька годин постають на колишніх місцях, а замість демонтованого незаконного МАФа вже через кілька днів з’являється новий. За різними підрахунками, в Києві працює від 20 до 25 тисяч незаконних кіосків і ларьків. Кількість стихійних ринків і вуличних торгівців узагалі не підлягає обліку. Незаконну торгівлю не можна перемогти одними адміністративними заходами. На зміну їй повинні прийти сучасні магазини, розташовані «в трьох кроках від будинку», що пропонують якісні товари за меншою ціною.

Що пропонуємо ми

  • Створити гідну конкуренцію стихійній і незаконній торгівлі шляхом розвитку роздрібних торговельних мереж «магазинів біля дому», які торгують овочами, свіжим м’ясом, іншими харчовими продуктами першої необхідності.
  • Створити систему торговельних мереж дискаунтерів — магазинів із широким асортиментом товарів за оптовими цінами.
  • Створити на місці стихійних облаштовані ринки, на яких дотримуються санітарно-гігієнічних норм.
  • Звільнити вулиці Києва від незаконних малих архітектурних форм і стихійних ринків.

Що ми отримаємо

  • Робочі місця для тисяч киян.
  • Чисті ринки та якісні і перевірені продукти.
  • Надходження в бюджет, а не в кишеню «даху» МАФів і ринків.

9. КОМФОРТ ПАСАЖИРІВ

Сучасний громадський транспорт. Рух за розкладом. Страхування пасажирів.

Міський транспорт, зручний і сучасний — невід’ємна частина повсякденного життя людей. Він курсує точно за розкладом, у спеціальних автоматах можна купити найбільш потрібний тип квитка, причому заплативши банківською карткою, а в Інтернеті та на спеціальних табло на зупинках дізнатися, коли буде наступний рейс і розрахувати тривалість усього маршруту з пересадками. Навіть у години-пік у ньому немає натовпу людей, та й пробки йому не завада — адже існують виділені смуги на дорогах. А ще всі пасажири застраховані, й у транспорті є Wi-Fi.

Здавалося б, все добре, тільки історія ця не про Київ...

Cьогоднішня ситуація

Центр Києва через цілковитий занепад громадського транспорту перевантажений автомобілями. Вони не тільки заважають руху і створюють незручності для пішоходів, але й несуть серйозну екологічну загрозу. Активна забудова лівого берега спальними районами без створення там робочих місць призвела до того, що кияни витрачають більше двох годин, щоб дістатися до роботи. Транспорт у Києві міг би стати швидшим, а отже, і менш завантаженим, якби мав змогу безперешкодно пересуватися вулицями міста. Проте в Києві на більшості вулиць відсутні спеціальні смуги для руху транспортних засобів.

Водії поводять себе агресивно, всередині салонів жарко і брудно, а затримки і збої в роботі транспорту стали нормою. На додаток до всього рухомий склад не оновлювався останні кілька років, а вартість проїзду продовжує зростати.