ПРОГРАМА КИЇВСЬКИХ РЕФОРМ СЕРГІЯ ДУМЧЕВА

НАПОВНЕННЯ БЮДЖЕТУ

Ліквідація монополій

У всьому цивілізованому світі обслуговуванням житла, постачанням води та електроенергії, будівництвом доріг і багато чим іншим займаються приватні фірми. Частка монополій не повинна перевищувати 25%. Це створює конкуренцію, компанії намагаються надати найвигідніший для людей тариф. Усі питання розв’язуються швидко і якісно, ​​інакше клієнт піде до іншої компанії. А ще, приватні фірми платять податки і наповнюють бюджет міста.

Приватизація комунальних підприємств

Києву необхідно позбутися цього розсадника корупції та годівниці чиновників. Комунальні підприємства збиткові й з'їдають гроші киян. Необхідно залучити міжнародні аудиторські компанії та провести перевірку всіх комунальних підприємств. За результатами аудиту нежиттєздатні підприємства мають бути ліквідовані, а решта приватизовані.

Податок на доходи фізичних осіб (ПДФО)

У Бюджетному кодексі України прописані однакові умови відрахування зароблених містами коштів до державного бюджету. Але на ділі Київ сьогодні віддає державі 60% податку на доходи фізичних осіб (ПДФО). У той час як усі інші міста перераховують лише 40%. Це порушує інтереси і права киян.

У 2015 році Київ планує отримати ПДФО у розмірі 6,8 млрд грн. Якщо повернути місту справедливі умови відрахувань і Київ залишатиме собі, як і інші міста, 60% доходів, то міський бюджет зможе додатково отримувати 3,4 млрд грн. на рік.

НОВА ІНФРАСТРУКТУРА

Структура управління

Тільки в апараті КМДА 16 управлінь – в деяких по 2-3 відділи, 4 окремих відділи та 1 сектор режимно-секретної роботи. Ще є 17 департаментів. Архів, служба у справах дітей та сім'ї. У кожному департаменті по кілька управлінь та відділів. У кожному свій начальник, кілька його заступників. Скрізь планово-фінансові відділи, відділи кадрів, бухгалтерії. Всього в КМДА працює близько 2 тис. осіб. Крім офіційних зарплат, чиновники регулярно виписують собі значні премії. Потрібно провести масштабне скорочення цілих департаментів КМДА, а кількість чиновників зменшити мінімум на 50%.

Новий Генплан

Для створення Генерального плану Києва потрібно залучити спеціалізовані консалтингові компанії на умовах тендеру. Компанія, що переможе, розробить для кожного киянина опитувальник, в якому городяни зможуть висловити всі свої побажання щодо забудови та розвитку власного двору, вулиці, району. На підставі думки киян буде створений детальний Генплан, який стане основним дозвільним документом для ведення комерційної діяльності. А ще, вперше з часів незалежності Генплан Києва буде прийнятий за один рік.

Великі проекти – за рахунок інвесторів

Будівництво розв'язок, приватних дитячих садків, парків розваг має відбуватися не за рахунок міського бюджету, а за гроші інвесторів. Для цього повинні бути створені привабливі та прозорі умови для їхньої роботи. На перші п'ять років інвестор буде звільнений від сплати податків, весь прибуток залишатиме собі, на шостий рік віддаватиме місту 30%, на сьомий – 40%, з восьмого року і далі – 50% прибутку. Ніяких перевірок перші три роки роботи. Саме таким чином метро в Києві з'явиться в районах, де його досі немає, а також кільцева дорога.

Зелені зони

Всі існуючі зелені зони повинні бути недоторканні. Це буде закріплено в Генплані. У скверах і парках будуть побудовані спортивні й дитячі майданчики, горітимуть ліхтарі, стоятимуть лавочки та урни. Жоден забудовник не отримає дозволу на будівництво, якщо в проекті не буде передбачено створення навколо будинку зеленої зони.

РОЗВИТОК МІСЬКОГО ТРАНСПОРТУ

Транспортна реформа

Столиці потрібен новий сучасний громадський транспорт. Який ходитиме за розкладом. Чистий і комфортний. Весь транспорт повинен бути оснащений пандусами і платформами для людей з особливими потребами. Обов'язкове голосове сповіщення на зупинках і усередині транспорту. За проїзд або паркування на смузі, виділеній для міського транспорту, повинні стягуватися високі штрафи.

Слід запровадити єдиний електронний квиток на всі види транспорту, з різними тарифними зонами. Центр Києва – для пішоходів і громадського транспорту.

Система парковок

Абсолютно всі парковки в центрі міста повинні бути платними. На околицях обов'язково створення мережі перехоплюючих парковок. Усі парковки повинні бути обладнані камерами відеоспостереження та електронними табло із зазначенням кількості вільних місць. Оплата парковок повинна відбуватися відразу на місці через термінал або sms. Високі штрафи за несплату парковки.

Велосипедна інфраструктура

У Києві необхідно створити розгалужену мережу велосипедних доріг і муніципальних пунктів прокату велосипедів. Створення такої мережі має стати стимулом для жителів Києва користуватися здоровим і екологічним засобом пересування. Це призведе до зменшення кількості автомобілів у місті. Оператор Київського міського велосипеда буде обраний на основі тендера. Кількість велосипедних станцій і велосипедів зростатиме з кожним роком. Діятиме гнучка система тарифів і абонементів.

СОЦІАЛЬНИЙ БЛОК

Страхова медицина

З настанням кризи та істотним подорожчанням ліків 90% пенсіонерів не можуть дозволити собі належне лікування і придбання необхідних ліків.

Потрібно створити систему обов'язкового медичного страхування, яка перший рік буде безкоштовною для соціально незахищених верств населення. Будь-яке серйозне лікування частково оплачуватиметься з міської казни, а решту можна буде виплачувати за розстрочкою.

Піклувальні товариства

Щоб викорінити практику постійних поборів у школах і дитячих садках, питаннями ремонтів і закупівель повинні займатися керуючі компанії, обрані на підставі тендера. Щоб уникнути створення корупційних схем, контролем діяльності та використання коштів керуючими компаніями повинен займатися не директор школи, а піклувальні ради – громадські організації, що створюються з батьків, волонтерів та представників еліт.

Безбар'єрне середовище

У Києві живе близько 200 тис. людей з особливими потребами. Точна кількість інвалідів, які проживають у столиці, чиновникам невідома. Для цих людей необхідно створювати інклюзивні школи і розробляти програми адаптації. При створенні транспортної та вуличної інфраструктури для людей з особливими потребами повинен бути реалізований принцип «комплексної доступності». Також обов'язковим є ведення жорсткого громадського контролю муніципальної політики у сфері адаптації людей з особливими потребами.

Культурно-історичний центр Східної Європи

Київ має стати привабливим містом для туристів. Тут є що подивитися. Потрібно на міжнародному рівні рекламувати туристичні об'єкти столиці. Київ – істинна колиска православної віри. Тут зосереджені найдавніші й найкрасивіші храми. Цим потрібно користуватися і привертати увагу іноземців.

Спорт для дітей та молоді

Спортивне товариство – здорове суспільство. Щоб прищепити любов до спорту, ним потрібно займатися з дитинства. Зараз у багатьох районах Києва такої можливості у дітей немає. Або потрібно йти в приватну секцію і платити гроші, або забути про спорт. Необхідно за кошти міського бюджету відновити в кожному районі міста дитячі та юнацькі спортивні школи, більшість з яких були закриті за останні 15 років, а будівлі розпродані. Адже здорові діти – це майбутній успіх країни.